50. Rallye Šumava Klatovy (23.-25.4.2015)

 

50. Rallye Šumava Klatovy (23.-25.4.2015)

 

Rally šumava 2015

Rally Šumava Klatovy a SRC

FAROfactory zajišťovala pro svého majitele (akreditace pro www.constructorsf1.com) pořízení fotodokumentace a "sběr informací" především z depa  - servisní zóny (SZ) - v Janovicích n. Ú. a dále z páteční testovací RZ (Shakedown). Je nepochybné, že cca 300 fotografií významně přispěje k modelovosti nových SRC FARO.

 

 

Nesporně největší pozornost byla upřena na zázemí Škoda Motorsport.

Čerstvě (k 1.4.2015) homologovaná Škoda Fabia R5 splnila roli favorita a posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler, v 50. ročníku "Šumavy"zvítězila ( prvý start Fabie R5 ve WRC 2 bude 21.-24.5. v Portugalsku).

 

 

Vítězná posádka z let 2013 a 2014 (Václav Pech - Petr Uhel - Mini John Cooper Works S2000) letos bohužel odstoupila pro technickou závadu, přesto "Ášín" dokázal druhou RZ vyhrát. Je přitom zapotřebí vyzdvihnout, že vůz v ČR připravuje (při souběžném, stálém vývoji) pouze několik lidí, a to bez výrazné pomoci mateřského Prodrive (cca 400 lidí).

 

 

Nesporně jedním z nejzajímavějších projektů je nově představený tým Roman Kresty, posádku Fabie S2000 tvoří perspektivní Jan Černý a zkušený navigátor Petr Černohorský. Na tiskové konferenci představil R. Kresta plán postupného zrychlování, tedy nikoliv okamžitý tlak na jezdce - a právě "mitfára" má za úkol mladého pilota "mírnit".

 

 

Na trati si však počínal Honza Černý zkušeně a především vyrovnaně a bez chyb. Výsledkem bylo krásné 5. místo a nepochybně tedy i potvrzení dobře připraveného vozu.

 

 

V Klatovech vedl team Škody Josef Kopecký - a jak servis, tak vůz i jeho posádka se synem Janem a s Pavlem Dreslerem fungovali na jedničku. Přes tisíce testovacích kilometrů je vždy ostrá soutěž důležitá pro sběr dat a pro vyhodnocení zvolených nastavení. Oproti specifikaci S2000 je R5 (v kategorii WRC 2) odlišná motorizací (turbomotor 1600 ccm) a tedy i odlišným průběhem kroutícího momentu - a tedy i jiným přístupem jezdce k autu.

 

 

Dan Landa (a spolujezdec Petr Novák) po roční přestávce přihlásil Fabii WRC (stáj Profiko). I velmi dobře připravené auto ale může postihnout závada (spojka) a prvou etapu tým opravoval. Ve druhé etapě, v poslední 12. Ve druhé etapě, v poslední 12. RZ vůz havaroval - buď vinou materiálového defektu nebo v důsledku "katování" zatáčky. Jenže - kdo si udělá čas a projde si průběžné výsledky zjistí, že ačkoliv Dan specifikaci WRC nikdy "nesedlal", probíjel se zdatně kupředu. Před havárií dosáhl sedmého času - prostě jel moc dobře.

 

 

Jubilejní "Šumava" není jenom šampionát MČR. Také 24. Historic Vltava Rallye a 1. Rallye Šumava Legend umožnili pamětníkům a fanouškům "pokochat se" vozy jako Š 130 RS, Š 120 S, Š 130 LR nebo unikátním slušovickým Garde MTX 160 (šestnáctistovka Lada). A to jak v servisní zóně, tak na trati. Optické i zvukové dojmy, za krásného počasí, to byl opravdový zážitek.

 

 

Nejúspěšnějším soutěžním vozem české historie jsou Fabie S2000. Na fotografii je posádka  Valoušek/Havelková, kteří na 4. místě (MČR) dokázali jak potenciál, tak spolehlivost vozu (na 5. místě již zmíněný Černý, Fabia S2000 a na 6. místě Vlček, také s Fabií S2000.

 

 

Krásnou upoutávku na krásnou akci si připravil pořadatel Motoristické slavnosti LEGENDY. Druhý ročník, opět v areálu PN Bohnice (Praha 8, 13.-14.6.2015), láká na auto i motosalon a na megashow - detailní informace i o předprodeji vstupenek je na www.legendy.cz. A pozor: jde o celodenní akci, pohromadě totiž 750 automobilů, 200 motocyklů a "mraky" hvězd motorsportu jinde neuvidíte - a spěchat jen tak nepůjde, jen prohlídka je na pět hodin.

 

 

Nejenom auta jsou hezká na pohled. Sympatické reprezentantky RB mi velice ochotně "daly křídla" a nejenom to: boty přestaly tlačit a "řemení" fotoaparátů zaříznutá do krku bylo zapomenuto. Zapomenout ale nejde na výborně připravenou a Pošumavským auto moto klubem v AČR bezchybně zvládnutou 50. Rallye Šumava Klatovy...

 

Pro FAROblog schválil k prezentaci
Miroslav Sanytrák
(www.constructorsf1.com)