Vážení zákazníci, obchodníci a příznivci české autodráhy FARO. Rádi bychom Vás informovali o tom, že v průběhu března 2014 byla založena a 24.3.2014 byla zapsána do Obchodního rejstříku nová obchodní a výrobní firma: FAROfactory s.r.o. , IČ 02810549.
Sídlo společnosti je v Plzni a FAROfactory s.r.o. převezme postupně veškeré vývojové, výrobní a obchodní aktivity stávajícího dodavatele (ALIGIER s.r.o.), včetně loga FARO a webu s e-shopem FARO. Samozřejmostí je pokračování v činnosti spojené s vývojem (tedy s mnoha projekty FARO), s výrobou a prodejem české autodráhy. Stávající kontaktní údaje, tzn. adresa, telefonní čísla a e-mail zůstávají zachovány. Dojde k hlavní specializaci na SRC (autodráhová auta) a samozřejmě se bude také rozšiřovat sortiment autodráhy FARO včetně servisní podpory aut ex-Ites / Gonio. Věříme, že naše aktivity povedou ke zvýšení zájmu zákazníků i všech fanoušků motorsportu v měřítku 1:32, ve kterém připravujeme několik zajímavých vozů. Z deseti rozpracovaných typů vybíráme pět "nejpokročilejších" modelů SRC, které se objeví v průběhu roku 2014, podotýkáme, že v některých případech také v závislosti na výsledcích jednání s majiteli autorských práv nebo logotypů.
Prvým reinkarnovaným typem "ex-Ites" bude spider Mirage M3 (karoserie ABS).
Na okruzích se ve skutečnosti jako prvé objevilo coupe M2, konverzi FARO připravuje souběžně s M3.
Počátky výrobce závodních vozů MTX jsou spojeny s typem Studio B5, který vznikl v dílně bratří Navrátilů v Roztokách u Prahy. Vznikly dva okruhové vozy. Pro skupinu B5 však bylo postaveno více vozů a málokdo ví, že také závodnická kariéra Václava Pecha sen. (tedy otce slavného "ášína") byla zahájena s rallyovým vozem P&P B5, který byl postaven "od nuly" v dílně bratranců Pechových v Plzni - Černicích.
Pech&Pech B5, v podání FARfactory s "tvrdou" ABS karoserií a s "vacu" zasklením a interierem.
Praga R4S nebo Praga R1 - to jsou dvě varianty "at work". Opět lisovaná karoserie z ABS bude využívat variabilního podvozku FARO s možností tuningu pomocí dílů FaroMyKit (tzn. možnost montáže různých ložisek, změna gripu, inovované vodítko s variabilním a vícebodovým sběrem proudu). Společně s prvým ve 3D konstruovaným modelem FARO, formulí Gloria C8F, zastupují tyto modely segment soudobých, moderních, závodních vozů.
Praga R4S v zázemí "domovského" Slovakiaringu - získávání podkladů probíhalo s nevšední ochotou :-).
FAV Roadster - varianty Fordu GT 40 spadají do kategorie multimateriálových sběratelských modelů. Resinová karoserie (která je výrazně odlišná od coupe), vakuovaný interier, ale "tvrdé"zasklení, resinový pilot, fotolepty.
Roadstery Ford Advanced Vehicles závodily v Itálii, v Německu i ve Francii. Zde na MM.
Podvozky FARO těží z unikátní odolnosti díky použití polyamidu vyztuženého skelnými vlákny.
Vizitkou FARO bude limitovaná série "bugatek" T35". Opět jde o multimateriálový model, ve velké míře budou použity fotolepty a hlavní důraz je kladen na dokonalé figury závodníků - od paní Elišky Junkové, přes Chirona, po Bruno Sojku, který s typem 35 startoval v některých evropských závodech. Modely budou vyráběny kusově, podle konkrétní objednávky.
Paní Eliška Junková s typem 35 při Targa Florio 1928, kdy dokončila závod na pátém místě!
FAROfactory však nebude působit pouze v segmentu autodráhových modelů a domácích závodů. Pro firmy, hotely, autosalony, muzea nebo pro volná uskupení autodráhových nadšenců přineseme již koncem dubna komplexní nabídku řešení Vašich požadavků na "soukromý závodní okruh" - to pod označením FAROgreen. Při nadstandardním řešení poskytneme i možnost modelování závodního okruhu do daného prostoru vč. terénu podle zadání nebo předlohy.
Příklad menšího okruhu ve firemní odpočinkové zóně.
Podle zadání a patřičné dokumentace lze modelovat závodní okruh "na klíč".
A protože FAROfactory disponuje zajímavým know-how, bude nabízet i možnost výrobních kooperací (2D i 3D prostředí) při konstrukci nástrojů, obalů i blistrů nebo výstavních exponátů. Další neobvyklou nabídkou je schopnost vyrobit malé série plastových výlisků (ABS, PS a PA) z nízkonákladových forem, jejichž cena je rozpuštěna do finální ceny výlisku. Využití takových výlisků je např. v oblasti RC modelů velkých měřítek.
Příklad 3D konstrukce SRC modelu - data lze využít pro rapid prototyping, obrábění nebo grafiku.
Výhodou 3D konstrukce je relativní rychlost, absolutní souměrnost a požadovaná přesnost produktů.
O všech těchto možnostech Vás budeme postupně informovat prostřednictvím aktualit na webu FARO. Věřím, že Vás tyto informace zaujaly i potěšily, děkuji Vám za pozornost a samozřejmě také za Vaše názory a podněty, které nám prostřednictvím e-mailu faro@autodraha-faro.cz posíláte.
Roman Lesný, jednatel FAROfactory s.r.o.
Další model "at work" - výhradně v 3D prostředí "postavená" Gloria C8F čeká na karoserii...