Igráček si hraje na Adama Kouta
FAROfactory uvádí na trh další novinku, Superkart v designu sezony 2017, kdy stříbrno-oranžovou motokáru pilotoval mladý - ale velmi zkušený a úspěšný – závodník Adam Kout. Adam začal závodit v roce 1996 (Buggy Racer). Po deseti letech již byl Mezinárodním mistrem ČR (divize 3, Národní formule), následovalo několik úspěšných sezón ve Formuli Renault 2.0. Od roku 2010 pak Adam Kout září v Mistrovství Evropy CIK/FIA Superkart.
S úspěchy na závodní trati přicházejí i ocenění v anketách Zlatý volant. Adam se stává dvounásobným mistrem i vicemistrem Evropy, třikrát vítězí v anketě Zlatý volant. Je nesporné, že na trati rozhoduje umění jezdce – stejně tak ale rozhoduje kvalita stroje. Vynikající podvozky MS Kart a bezkonkurenční vyladění motorů DEA panem Milanem Šimákem jsou základem úspěchů na dráze
Pan Milan Šimák je celoživotně spjatý s motokárovým sportem – i on byl mistrem Evropy. Pod jeho vedením pak Adam Kout, kterého výrazně podporuje jeho otec, vyzrál v dobrého stratéga a spolehlivého jezdce. Toto vše – úspěchy, ale i těžká cesta k nim – inspirovalo FARO k poměrně odvážnému kroku: postavíme Superkart, ve velkém měřítku, ve výborné kvalitě a nezapomeneme na to, že si vlastně hrajeme – posadíme do káry Igráčka.
FAROfactory, s.r.o., pak potřebovala získat pro tuto ideu tři partnery: pan Miroslav Kotík, (EFKO), majitel Igráčka, je sám „hravý“ a nápad se mu hned líbil, pan Milan Šimák (MS Kart) ochotně poskytl licenci, podklady a propůjčil své logo a pan Miroslav Kout (AutoKout Centrum) stejně nadšeně souhlasil s tím, že si bude Igráček hrát na jeho syna Adama (Adam pochopitelně souhlasil také, vedle vtipného nápadu má velký model Superkart také slušný marketingový a reklamní potenciál…).
Technické řešení autodráhového modelu již bylo popsáno v předchozí aktualitě, nyní se budeme více věnovat poslední novince, stříbrno-oranžové Superkart. Tento model měl být možná prvním, ovšem zkoušky barviva pro karoserii nakonec znamenaly zdržení o několik měsíců. Cílem bylo dosáhnout realistického vzhledu bez lakování karoserie a to u metalických odstínů (silver, gold) bývá spojeno s výraznými stopami po „tečení“ hmoty. Přitom nelze taveninu příliš barvivem „nasytit“, ABS by pak ztrácel mechanické vlastnosti. Bylo nutné také formu nasadit na moderní lis, který umožňuje krokově, digitálně, měnit hodnoty a tyto ukládat do paměti. Celkem bylo nalisováno více jak 100 zkoušek s různými parametry – a ten nejlepší výsledek byl pak aplikován na sériové výlisky.
Podobně zdlouhavé bylo hledání způsobu, jak karoserii polepit, samozřejmě podle předlohy a při zachování barevnosti (modely s Igráčkem závodníkem jsou ale zjednodušeny, nejedná se o sběratelské makety, ale o modelové hračky pro drsné hrátky). Výsledný způsob polepu byl několik měsíců „pozorován“: nic se nesmí odlepit, nic nesmí změnit polohu ani barvu. Použitá technologie LED UV a především druh folie s permanentním lepidlem nakonec prošly zkouškami „za 1“ a je tedy možné i tento výrobek uvést na trh. Bohužel toto vše znamená vyšší náklady na výrobu i dokončení modelu, který je proto o stovku“ dražší.
Barevná schémata Superkart s šachovnicemi vychází z používaných schémat v sezonách 2016 a 2017, Adamova motokára se svým zbarvením liší a je proto možné ji doporučit jako prvé auto v SETu autodráhy – a k němu vybranou barvu motokáry s šachovnicí. V SETu bude zachována původní cena, je tedy opravdu jedno, jakou kombinaci aut zákazník zvolí. V odkazech na nové výrobky nyní také najdete hlavní servisní díly k novým Superkart