Velká! Aktualita V/VI 2018

 

Velká! Aktualita V/VI 2018

 

Igráček závodník

ZAČNĚTE SI ZASE HRÁT

Superkart a Igráček závodník a DP01

 

 

Před koncem školního roku uvádí FARO na trh několik nových výrobků. V případě digitálního počítadla kol se jedná o dlouho chybějící a dlouho avizované příslušenství k české autodráze. Autodráhový model SUPERKART je zcela novou konstrukcí, od prvých návrhů, přes výrobu vstřikovacích forem až po povrchovou úpravu, jde o „produkt digitální éry“.

 

 

SUPERKART jsou nejrychlejší závodní motokáry, dvojnásobným mistrem Evropy je český závodník Adam Kout. Adam jezdí v týmu MS Kart a tato motokára se stala předlohou pro náš model FARO. Bylo zvoleno velké měřítko 1:18 a to umožnilo nabídnout zcela nový formát hry s autodráhou: závodník je vyjímatelný, opravdu drží volant, opravdu sedí v sedačce, opravdu má přilbu a opravdu má také vedle sedačky motor. Při úvahách o podobě této nové hračky bylo zváženo několik variant závodníka – nakonec na celé čáře vyhrál Igráček, podobně „kultovní“ hračka jako česká autodráha. Igráček ale také prožil mohutnou modernizaci, má za sebou obrovské investice do nových forem a obalů. Je dost vyjímečné, aby se dvě firmy dokázaly dohodnout na společném výrobku, který každé z firem přináší radost z dobrého nápadu a zákazníkům pak jistě přinese uspokojení nad velmi dobrou kvalitou všech komponentů.

 

 

Superkart, FARO, má osvědčený motor SUPER, pastorek a talířové kolo. Všechny ostatní díly jsou nové, z nových vstřikovacích forem. Podvozek je tradičně z polyamidu vyztuženého skleněnými vlákny, nové jsou také polyamidové disky kol a nerezové hřídele. Karoserie je z ABS, použita byla kvalitní barviva a od počátku bude motokára nabízena v mnoha barvách. Také další díly karoserie jsou z vysoce houževnatého ABS. Protože jde primárně o „hračku“, jsou výlisky nebarvené, perfektní povrch výlisků pak vypovídá o dokonale vyleštěné formě.

 

 

Igráček závodník, EFKO, který usedá do autodráhového modelu, prošel také zásadní inovací. Především bylo nezbytné změnit tvar zápěstí pro realistický úchop malého volantu. Závodník si musí chránit hlavu a platí to i pro Igráčka, jeho přilba je nerozbitná, z polyamidu. Dojem nové figurky pak dotváří brýle a potisk paží a trupu. Poměrně pevné držení volantu je nezbytné, jsou to totiž jediné spojující body mezi závodníkem a motokárou – a vydrží i nárazy, přemety a karamboly běžné při autodráhových závodech. Igráček k usednutí do motokáry přistupuje stejně jako opravdový závodník – postaví se do kokpitu, spustí se na sedačku a pak uchopí volant (je správné nasadit paže tak, aby se opíraly o povrch karoserie, tím dojde k pevné fixaci figurky).

 

 

SUPERKART a Igráček závodník si prošly dlouhodobými testy jak na plastových autodráhách, tak na profi dřevěných dráhách (tedy jízda bez podpory magnetů). Podvozek byl totiž od počátku koncipován tak, aby umožňoval i závodění v klubech a kroužcích. Protože se již nejedná o auto určené pouze pro českou autodráhu, ale lze jej seřídit a nastavit také pro autodráhy jiných výrobců, jde o globální model, pro plastové i dřevěné dráhy (jak vodítko, tak 4 šachty pro magnety umožňují nastavení pro menší rozteč trolejí) . Současně s RTR (ready to race) auty přichází na trh také stavebnice, KITy. Aby byla zaručena správná funkce a aby si auto mohly sestavit i menší děti v kroužcích, byla zvolena uživatelsky přátelská varianta: je továrně nalisován převod a namontována zadní osa i s koly a je vložena kompletní sestava motor-kabely-vodítko. Klubům a kroužkům bude stavebnice dodávat výhradně FAROfactory za speciální ceny pro hromadná balení, vše mimo režim e-shopu (e-mailové poptávky).

 

 

Další zmíněnou novinkou je prvá, ověřovací série digitálních počítadel (DP01) pro českou autodráhu. Použité řešení je kompromisní, jednoduché a umožňuje konečně základní sledování ujetých kol (rozsah zobrazovače 1 až 99 kol). Jde o malosériovou výrobu, ve které se velice pomalu „rozpouštějí“ nemalé vstupní náklady (především na celkem pět vstřikovacích forem). Určitým kladem neustálých odkladů realizace je vysoká spolehlivost výrobku, jeho zkoušení probíhalo několik roků na mnoha místech v ČR. Nakonec bylo vybráno řešení „bez baterií“, počítadlo je napájeno z 12V/2000mA napáječe autodráhy. Podobně – opět bonus pro uživatele – byla zvolena varianta s velkými červenými LED zobrazovači s výškou číslic 14 mm. Oproti používaným LCD displejům je možný provoz i za tmy, velké číslice jsou i za denního světla výborně viditelné pod různými úhly a z velké vzdálenosti. Nezbytnou samozřejmostí je resetovací tlačítko (RST) integrované do krytu zobrazovačů.

 

 

Dalším výrobkem bude set pro osazení dvou počítadel do čtyřdráhy FARO (srpen 2018). Také pro digitální počítadlo platí, že další evoluce (časomíra, výstupy pro tablet) jsou připraveny, ovšem cena při odhadnutelném nevelkém objemu ročních prodejů by byla vysoká a blížila by se k 2000,- Kč (vč. DPH).

 

 

Nová auta umožňují nabídnout i jejich kombinace pro základní SET autodráhy. V zásadě jde o kompletaci „na zakázku“, podle přání a vkusu zákazníka. Tuto službu zpravidla využívají majitelé původních autodráh 90 / Gonio z Trhových Svin. Koupí SETu totiž získají nejenom dalších 16 dílů dráhy, ale především nový napáječ, ovladače a samozřejmě nová auta, v tomto případě je okamžitě výběr z pěti barev, různé kombinace pak tedy pro cca 10 typů základních SETů.

 

 

Odkazy na nové výrobky.